23948sdkhjf

Hemköp lanserar nytt betalkort för medlemmar

Klubb Hemköps nya betalkort ska ge extra bonuspoäng och underlätta för kunderna att hålla koll på matbudgeten.

Hemköp lanserar nu tjänsten Matkonto där användarna får ett betalkort och tillhörande app. Med betalkortet får kunderna 25 procent extra bonuspoäng vid köp i butik eller online. Kortet som tillåts delas mellan två personer går i sin tur att ladda med pengar via Swish. Via appen kan man sedan följa sina köp och på så sätt få bättre koll på sin matbudget, skriver Hemköp i ett pressmeddelande.

– Vi ser Matkonto som ett bra sätt att premiera våra mest lojala kunder. Genom att använda kortet på Hemköp och Hemköp.se belönas kunden med 25 procent extra bonuspoäng. Dessutom gör appen det enkelt att följa matinköpen över tid, säger Johan Dahl, affärsutvecklingschef Hemköpskedjan i samma pressmeddelande.

Kortet är ett debet Mastercard och lanseras tillsammans med SEB som är kortutgivare. Det ska fungera att använda överallt, så väl i Sverige som utomlands. Tjänsten erbjuds till kunderna som en gratistjänst de första sex månaderna, men kommer sedan att kosta 20 kronor i månaden (30 kronor om det gäller två användare).

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125