23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Livsmedelsjättarnas stora smaksamarbete – turnerar ihop

Santa Maria, Coca-Cola och Kronfågel har inlett ett samarbete kring butiksdemonstrationer. – Det är inte ett kortsiktigt volymlyft vi är ute efter, förklarar Peter Colliander på Paulig.

Tre tunga livsmedelsleverantörer gör som stora artister och drar på turné tillsammans. Coca-Cola, Kronfågel och Santa Maria, som ägs av Paulig, kommer under hösten att tillsammans anordna smakdemonstrationer i runt 200 butiker runt om i landet.

– Att köra demo är såklart kopplat med vissa kostnader. Därför är det positivt när vi är flera leverantörer som kan gå ihop. På den här turnén jobbar vi tillsammans med Kronfågel och Coca-Cola, vilket bidrar till att vi kan komma ut brett och ha väldigt många demodagar. Vi kör säkert över 500 demodagar tillsammans. Det blir många positiva synergier, säger Pauligs Sverigechef för detaljhandel Peter Colliander. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.031