23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Brynell: Mer än pris för värdemedveten kund

Återhämtningen kommer att ta tid men att många kunder nu vill ha mer än lågt pris är en positiv signal, menar Karin Brynell, vd på Svensk Dagligvaruhandel, i sin krönika.

Detta är en kommenterande text. Analys och ställningstagande är skribentens.

De senaste åren har varit turbulenta för den svenska ekonomin. Inflation, räntehöjningar och globala osäkerheter har urholkat hushållens köpkraft. Dagligvaruhandeln har mött minskande försäljningsvolymer och, liksom hela livsmedelssektorn, stigande kostnader för inköp, energi och transporter. Frågan är om situationen nu håller på att vända?

BREAKING
{{ article.headline }}
0.469|instance-web03