Dagligvarukartan publiceras varje år och tas fram av DLF och Delfi. Kartan mäter bland annat kedjornas marknadsandelar. Årets karta täcker läget för 2023 och är den femtonde i raden och visar på en rad intressanta utvecklingar.
2023 års stora vinnare är föga förvånande Axfood som landar en andel på 21,9 procent. Det är ett kliv med 1,4 procentenhe...
Rekordkliv gör Willys till näst största kedja – Icas andel lägst sedan 2011
Axfood ökade sina marknadsandelar med 1,4 procentenheter under 2023 och Ica landade under 50 procent för första gången på tolv år, enligt den nya Dagligvarukartan.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration