23948sdkhjf

Fantastisk förebild för ekologiskt

Hemköpskedjan vinner priset för Årets ekoinsats på Dagligvarugalan.

Hemköpskedjan tog hem priset bland annat för sin tydliga målbild för ekoförsäljningen.

– Det är något som vi har inom hela Axfoodkoncernen och vi jobbar extra hårt med det eftersom det är viktigt, berättar Anna Lönnemar, hållbarhetsansvarig på Hemköp, och Tonie McKay, vikarierande hållbarhetsansvarig på Hemköp.

Är ni nöjda nu?

– Nej, vi ska fortsätta kämpa med att öka vår ekoandel.

Om ni skulle beskriva er vinst med en frukt eller grönsak, vad är närmast?

– Persika! Något som är riktigt smarrigt, somrigt och glatt.

Så motiverar juryn priset:

”Årets vinnare skapar synlighet och attraktivitet för eko genom kampanjer, både via annonser och i butiksarbetet, samtidigt som man inte är rädda för att experimentera. Tack vare en tydlig styrning och för sin storlek unik målbild, har man kunnat jobba konsekvent och långsiktigt på ett sätt som gör vinnaren till en fantastisk förebild i branschen.”

Artikeln är en del av vårt tema Dagligvarugalan.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078