23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Tempos satsning lockar handlare: ”Valet är hos dem”

I en tid då det är extra tufft för mindre svenska matbutiker lockar möjligheten till obemannade öppettider, berättar Henrik Sjöblom-Adsten, konsulentchef Tempo, för Fri Köpenskap.

Den 7 november konverterade Matöppet i Simlångsdalen till att bli en Tempobutik. Det var den fjärde Matöppet inom loppet av två månader att göra just det bytet.

– I de här fallen har de hört av sig och tycker om det vi gör inom Tempo just nu med marknadsföring och hybridvarianten, men framförallt fokuset på att driva försäljning och driva Tempo som kedja framåt lockar dem. De har ansett att vår kedja passat bättre och det valet ska de få göra, berättar Henrik Sjöblom-Adsten, konsulentchef Tempo. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157