23948sdkhjf

Bildspecial: Hemköpsbutikens specialkoncept med ”Hemma hos-känsla”

Sabisägda Hemköp Tullinge har nyöppnat efter tre månaders uppfräschning. ”Vi har verkligen skapat ett eget koncept”, säger Sabis vd Madeleine Brehmer.

Ombyggnaden av butiken i Tullinge i Botkyrka kommun söder om Stockholm började för drygt tre månader sedan. Under uppfräschningen har butiken haft öppet som vanligt och i går, torsdag, återinvigdes den. Fri Köpenskap var på plats.

– Det var så otroligt mycket folk på förmiddagen så vi fick ta en liten paus av tårtserveringen för att det skulle räcka till dem som kommer under eftermiddagen, säger Caroline Cederblad, Sabis ordförande.

– Det var full rulle redan vid öppningen i morse, fliker Medeleine Brehmer in, vd Sabis.

Hela butiken är ombyggd, inklusive personalrum och lager samt paketutlämningen. 

– Vissa av kylinvesteringarna gjorde vi för ett år sedan. Men allt annat, som ytskikt med mera. Rubbet helt enkelt, säger Brehmer.

Butiken har byggts ut med cirka 100 kvadratmeter, vilket motsvarar ungefär 17 procent mer säljyta.

– Säljytan är ungefär 740 kvadratmeter. Vi har kunnat bredda alla gångar och fått ett bättre kundvarv och kundflöde, säger Brehmer.

Layouten i butiken har Hemköp stått för. Men därfter har Sabis satt sin egna personliga prägel på butiken med ett helt nytt skräddarsytt koncept.

– Det har vi hittat på själva, där vi har tänkt att vi ska ett ganska lantligt tema. Vi är ju i Tullingelandet och vi vill ha en hemma hos-känsla. Sedan ska man känna att det är köks- och matglädje i butiken, säger Brehmer och tillägger:

– Vi har breddat sortimentet med nästan 20 procent och kan jobba mer med säjtrycket, som klippvaror. Det är mycket mer fokus på färskvaror och färdigmat. Nu väntar vi bara på att salladsbaren ska komma på plats, som kommer i början på nästa år, avslutar Madeleine Brehmer.

Artikeln är en del av vårt tema Butiksöppning.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11