23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Matpriskollen: Traditionell start på årets kampanjer

Potatis, gul lök, falukorv, kyckling, och apelsiner toppar listorna i Matpriskollens granskning av kedjornas kampanjer under vecka 3.

Fattigjanuari sätter sina spår i hur kedjorna väljer varor på kampanj. Man vill underlätta för hushållen att laga billigare måltider. Ett sätt är att erbjuda emv i stället för lite dyrare leverantörsmärken. Vecka 2 och 3 i år har det varit högt tryck på emv-kampanjer i kedjornas dr-blad. På Ica och Coop når emv över 40 procent av alla kampanjer; Coop 42 procent (30), Axfood 35 procent (38), Ica 43 procent (41).

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|