23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ny studie: Matpriserna inte längre lika viktiga för kunderna

Ny undersökning visar på stora beteendeförändringar i matbutiken. Nu gäller det att vara snabbfotad som handlare och börja jobba med andra värden än pris, menar Yougovs analytiker.

Optimismen spirar bland de svenska konsumenterna. Allt färre svenskar bryr sig om risken för inflation, både vad gäller dagliga förnödenheter och inköp utanför hemmet. Det visar en färsk undersökning från Yougov.

– Svenska hushåll visar nu en betydligt större ekonomisk trygghet än tidigare. Nu kan vi officiellt säga att inflations- och prisökningsåren är över för konsumenterna, säger Elin Scotford, analytiker på Yougov i Sverige.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.106