23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Xtra-chefen om utökade sortimentet: ”Konceptuellt viktig del”

Efter över ett halvår på posten som affärschef för Coops lågprisformat Xtra berättar Krister Thid i en stor intervju med Fri Köpenskap om de största utmaningarna framöver.

Den 1 juli i fjol började Krister Thid arbeta som affärschef för Xtra på Coop Sverige efter ett kvarts sekel hos konkurrenten Willys.

Någon månad innan tillträdet genomförde Xtra en sänkning på ordinariepriset för över 500 varor för att ligga i nivå med lågpriskonkurrenterna.

– Sänkningen var framgångsrik men vi bygger inte vår prisimage på att göra enstaka skott på det sättet. Nu är den sänkta nivån klar och nu jobbar vi kontinuerligt med hur vi ska göra för att minska kostnaden och sänka ytterligare.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.251|