23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Matpriskollen: Coca Cola-krig, smör och ökat kampanjtryck

Lidl erbjöd sina Lidl plus-användare svenskt smör för bara 49,90 förra veckan. Detta samtidigt som mejeripriserna gick rakt upp igen. Nu är smöret cirka 20 kronor dyrare per paket mot för ett år sedan.

Priset verkar landa på 80 kronor på Supermarketbutiker för svenskt smör. Bregott ökar med cirka 15 procent och plötsligt kommer vi se nya prisnivåer och därmed nya extraprisnivåer för två av butikernas absolut största kundmagneter.

Frågan är hur starkt varumärke Bregott är. Vad tål man i prisskillnad innan kunderna lockas över till Gårdsgoda eller Flora? Bregott är nu dubbelt så dyrt som Flora som också är 20 procent större. Kommer vi se fler kampanjer för att säkra volymer?

BREAKING
{{ article.headline }}
0.158