23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Karin Brynell om bojkotten: Det här kan branschen göra för att bygga förtroende

Låt oss bygga förtroende lokalt när priserna stiger globalt, skriver Karin Brynell, vd för Svensk Dagligvaruhandel, och tipsar i sin krönika om tre saker som branschen kan göra när nu matpriserna stiger igen.

Detta är en kommenterande text. Analys och ställningstagande är skribentens.

Matpriserna är åter i hetluften. På sociala medier planeras en bojkott av dagligvarukedjorna nästa vecka. När kostnader skenar påverkas alla, och känslan av maktlöshet skapar ett behov av att utkräva ansvar. Men att rikta udden mot butikerna är som att beskylla termometern för febern. Är det verkligen där problemet ligger?

BREAKING
{{ article.headline }}
0.158