23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Matpriskollen: Multipriser ett sätt att kringgå prislagen?

I veckans granskning av kedjornas kampanjer tittar Ulf Mazur på Matpriskollen närmare på multipriskampanjerna igen och funderar på om de är ett sätt att kringgå prisinformationslagen.

Förra veckan var det en uppmärksammad artikel i Fri Köpenskap om Icas satsningar på multikampanjer. Branschen hävdar ju att det inte blir ett svinnproblem. I alla fall inte vetenskapligt belagt.

Jag förstår att det sägs så för multikampanjer driver ju volym och det är något branschen givetvis behöver, eller i alla fall Ica som kör det särklassigt hårdast. Tänk att hälften av alla kampanjer kräver multiköp!

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156