23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Lidl anklagas för greenwashing – ”Vad står ni för egentligen?”

Lidl Sverige satsar på svensk gurka men väljer att lyfta spansk gurka i en kampanj. Något som får Odlarlagets vd att undra var Lidl Sverige egentligen står för.

Odlarlagets vd Magnus J Nilsson ifrågasätter i ett inlägg på Linkedin Lidls hållning när det kommer till kedjans uttalade satsning på svensk gurka. 

”Mitt i skördetopp av svensk gurka – när svensk odling behöver nå ut till varenda svensk konsument – väljer Lidl Sverige (leva livet) att annonsera och importera spansk gurka, gurka som dessutom fraktas hela vägen till Matriket – förlåt Sverige”, skriver han.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14