23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Prisar Ica för glassexplosionen – ”Sverige är exceptionellt bra”

Det är trångt om plats i glasshyllan nuförtiden med alla märken som etablerat sig på marknaden – något som Lohilo Foods vd Richard Hertvig delvis tillskriver Icas förtjänst.

GB, Sia Triumf, Ben & Jerry's, Häagen-Dazs, Nick's, Lejonet & Björnen samt numera även Djurgårdsglassm Naturli', Choice, 3 Vänner, Dazzley och Lily & Hanna's. Antalet glassmärken som går att hitta i frysboxen i livsmedelshandeln har fullkomligt exploderat under 2000-talet. 

– Det har hållit på främst under de tio senaste åren. Vi lanserade vår proteinglass ungefär då och då kändes det som att den lokala mikrotrenden började växa till liv med nytänkande produkter med alla sorters olika grundrecept. Det handlade inte bara om glasstillverkningen, utan även inom andra områden. Mikrobryggerier var något som utvecklades starkt också, säger Richard Hertvig, vd för Lohilo Foods som äger glassmärkena Järnaglass, Alvestaglass och Lohilo.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.144|