23948sdkhjf

Vinsten sjönk för Ica – endast Maxibutikerna tog marknadsandelar

Icabutikernas försäljning ökade med 4,8 procent under årets första fyra månader. Därmed slog kedjan marknaden och tog andelar. Marknadsutvecklingen under tertialet var enligt DVI 4,3 procent. Däremot sjönk resultatet för Icagruppen.
Antal kundbesök ökade liksom snittköpen. Snittköpen drevs framförallt av högre snittpris per post medan antal poster per kundbesök minskade. Totalt antal poster steg.

Tittar man närmare på butiksförsäljningen var det endast Maxibutikerna som slog marknaden och tog andelar, med en försäljningsutveckling på hela 6,7 procent. Övriga profiler tappade ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.112