23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Undersökning: Svenskarnas största irritationsmoment i matbutiken

Svenskarna sticker ut jämfört med övriga Europa när det gäller önskade förbättringar i matbutiken.

Undersökningsföretaget Yougov har tagit reda på vad svenskarnas helst vill ska förbättras i matbutikerna. Högst upp på svenskarnas önskelista är bättre skyltning. 17 procent av de tillfrågade svarade att det var viktigast. 

Generellt gäller de flesta kategorierna på den svenska topplistan frågor som handlar om navigering i butiken. Tvåa på listan är nämligen att man vill ha mindre röriga butiksgångar, trea är bättre butiksplanering och fyra mer logiska placeringar av varor.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03