Axfood växer betydligt mer än marknaden, efter ett starkt andra kvartal som också inkluderar ett rörelseresultat på 934 miljoner kronor.
Framför allt är det återigen Willys som drar upp siffrorna, tack vare kraftig tillväxt med fyra nya butiker under kvartalet, men även sett till jämförbara butiker (8,3 procent). Sammantaget ökar Willys omsättning...
Axfood klart bättre än marknaden – Willys starkt draglok igen
Även med City Gross inräknat går Axfoodkoncernens försäljning klart bättre än resten av marknadens, både i butik och i e-handeln. Willys tuffar på och gör över en halv miljard i vinst, men Hemköps försäljning hamnar under index.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration