23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Gooh lyfter med ny ägare – växer starkare än marknaden

Det nya bolaget Atria Gooh visar stark tillväxt och växer mer än kategorin färska huvudmål i dagligvaruhandeln.

Det var i maj förra året som Atria gav sig in i färdigmatssegmentet och köpte varumärket Gooh av Lantmännen Cerealia. Samtliga 65 anställda följde med till det nybildade bolaget Atria Gooh AB. Sedan dess har antalet anställda utökats till 74, enligt Bolagsverket.

Kategorin färska huvudmål i dagligvaruhandeln har vuxit med 10,8 procent under året, medan Gooh växer och visar än bättre siffror, 16,3 procent. Det framgår av ett pressmeddelande

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047