23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Pris, pris, pris dominerar de nordiska dagligvarumarknaderna

Prisfrågan är den absolut viktigaste för dagligvarumarknaderna i de nordiska länderna. Det var experterna i panelen om trender i den nordiska marknaden på Dagligvarudagen Svealand helt överens om.

Svenske Martin Moström,  Are Knudsen, Dagligvarehandelen Norge, och Mikkel Eklund, Dagligvaruhandlen Danmark diskuterade likheter och skillnader mellan länderna under ledning av Linda Pimmeshofer.

– Lågpriskedjorna i Norge har nu mer än 70 procent av marknaden, konstaterade Are Knudsen.

I Danmark svarar kedjorna med kampanjer. Multipriskampanjer har ökat kraftigt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063