23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Stort lokalt fokus hos bästa dryckesbutiken

En personlig marknadsplats med stort fokus på lokala producenter. Så sammanfattar handlaren Stefan Wieloch på Ica Kvantum i Eslöv sin satsning på dryckessortimentet som har fått en framträdande roll runtom i butiken.

Första mötet med färgspelet i den välfyllda frukt- och gröntavdelningen är ren glädje. Några steg längre in i butiken möter kunden väl genomtänkta exponeringsdiskar med kombinationer av mat och utvald dryck i samspel med säsonger och högtider.

Själva dryckesavdelningen är en två-i-ett-lösning som placerats tidigt i kundvarvet. Traditionella så kallade A-brands, som Coca-Cola, Fanta, Sprite och alkoholfri cider tar plats i en egen avdelning, vägg i vägg med avdelningen för alkoholfria viner, öl och tonic. Där är känslan Systembolaget med produkter som placerats på trähyllor i en familjär atmosfär.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|instance-web04