23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nina Jönsson: ”Vi är absolut inte nöjda”

Icas vinst sjönk kraftigt, och det var bara försäljningen i Maxibutikerna som utvecklades bättre än marknaden. De övriga formaten tappade andelar. – Vi är absolut inte nöjda, säger Icagruppens koncern-vd Nina Jönsson.

Hon säger att de väsentligt lägre marginalerna för Ica Sverige beror på att Ica fortsatt att investera i pris.

– Vi gav dessutom dubbla bonuscheckar till våra stammisar under maj och juni. Över 50 procent av våra kunder är prismedvetna. Så vi kommer att behöva fortsätta med prisinvesteringar.

Försäljningsökningen i butikerna låg sammantaget på exakt samma nivå som marknaden under tertialet, 4,5 procent. Det innebär inga nyvunna marknadsandelar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.046|