23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Det blev Årets dagligvara – ”Vi älskar att vinna”

Di Luca & Di Luca prisas med Årets Dagligvara 2025 för sin lansering av Zeta Pinsa – en produkt som inte bara blivit en försäljningssuccé utan också bidragit till att stärka företagets position i dagligvaruhandeln.

Sent i går kväll under pompa och ståt tillkännagavs priset Årets dagligvara. Ett pris som delas ut av Svensk Dagligvaruhandel till den produkt som haft en särskilt framgångsrik och nyskapande lansering.

Året pris går till Zeta Pinsa från Di Luca & Di Luca

– Vi älskar att vinna och det här är en riktig succé, säger Christian Di Luca, koncern-vd, direkt efter prisutdelningen. 

Enligt juryn ha pinsan skapat en helt ny efterfrågan i sitt segment och blivit ett tydligt exempel på hur internationella mattrender påverkar den svenska dagligvarumarknaden.

– Zeta har med sin Pinsa skapat en efterfrågan som tidigare inte fanns och satt en ny trend i sitt segment. Det är precis vad Årets Dagligvara handlar om – att skapa nytt värde, driva utvecklingen framåt och möta nya konsumentbehov, säger Karin Brynell, vd på Svensk Dagligvaruhandel.

Vinnaren får, utöver äran, Handelns pris med exponering i dagligvaruhandelns egna kanaler samt ett presentkort på 400 000 kronor hos samarbetspartnern NIQ.

Juryn, som består av representanter från dagligvaruhandeln, NIQ och Handelshögskolan i Stockholm, ansvarar för nomineringarna och baserar sitt arbete på försäljningsdata. Priset har delats ut sedan 2006 och syftar till att uppmärksamma produkter som driver innovation och utveckling i dagligvarubranschen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|instance-web02