23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Efter rekordåret: Matmissionen växlar från expansion till effektivisering

Efter ett intensivt år med sju nya butiker runt om i landet går Matmissionen nu in i en lugnare fas. Fokus ligger på att fördjupa samarbeten med dagligvaruhandeln och effektivisera flödena för att minska svinnet.

Matmissionen, Stockholms Stadsmissions koncept för sociala matbutiker, har under 2025 fortsatt att växa snabbt. På bara elva månader har sju nya butiker öppnat. Genom nära samarbeten med dagligvaruhandeln har organisationen blivit en central aktör i arbetet mot både matsvinn och matfattigdom.

– Vi har haft fokus på att försöka sätta butiken på nya orter. Av de sju nya är fem helt nya orter, berättar Johan Rindevall, chef för Matmissionen Sverige, och räknar upp Trollhättan, Örebro, Karlskoga, Kristianstad och Uppsala som de nya orterna.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|