23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Undersökning: Svenskarna gör färre butiksbesök – fyndjakten ökar

Andelen fyndresor till de svenska matbutikerna har ökat med 19 procent sedan 2021, visar en ny Yougov-rapport.

Svenskarna gör allt färre inköpsresor i dagligvaruhandeln – men när de väl handlar är de mer prismedvetna än tidigare.

En ny rapport från Yougov visar att antalet besök i mataffärer har minskat med fyra procent de senaste fem åren, medan inköpen av kedjornas egna märkesvaror har ökat med 15 procent. Samtidigt har andelen så kallade fyndresor – där minst hälften av inköpen görs på kampanj – stigit med 19 procent sedan 2021.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|