Det var en glad prismottagare som mötte Fri Köpenskaps reporter direkt efter att ha tagit emot priset.
– Det är fantastiskt roligt och en jättestor ära att bara få vara nominerad, men ännu större att vinna förstås!, berättar Anders Eklöf, handlare.
Trodde ni att ni skulle vinna?
– Vi kände att vi hade jobbat på ett sätt som skulle kunna driva det till ett pris, men det var inte det som var målet utan vi hade gjort ett bra jobb som vi kom hit för att fira. Och nu ska vi fira det ännu mer!
Juryns motivering:
”Årets vinnare visar hur ett tydligt kundfokus och starkt affärstänk skapar resultat i världsklass. Med en mejeri- och juiceavdelning som kombinerar genomtänkt sortiment, inspirerande exponeringar och en sömlös kundupplevelse har teamet skapat en avdelning som både engagerar och driver affären framåt. Effekten märks i allt från växande försäljning och stärkt lönsamhet till minskat svinn och fler varor i varje kundkorg. Strategiska placeringar baserade på kundernas beteenden skapar naturliga köpflöden och förstärker helhetskänslan i butiken. Ett nyfiket och samspelt team, nära både kunder och leverantörer, visar vägen genom mod, driv och ett starkt lokalt hjärta på Öland.”