23948sdkhjf

Färre ser på TV

| Av admin | Tipsa redaktionen

När företaget MMS, som mäter TV-tittandet i landet utökade sin panel och gjorde ett mer förfinat urval blev resultatet betydligt lägre tittarsiffror.Detta skakar nu TV-bolagen som riskerar att förlora reklamintäkter.

Det är bolaget Mediamätning i Skandinavien, MMS, som undersöker TV-tittandet och resultaten styr reklampriserna. Företaget ägs av de svenska TV-bolagen. Den nya och förbättrade mätmetoden, som bland annat innebär att antalet undersökta hushåll i testpanelen ökade från 600 till 1000, medförde att de kommersiella kanalerna tappade tio procent av sina tittare under den bästa sändningstiden, skriver Dagens Industri.Översatt i värde för reklamköpare kan det betyda att marknaden på ett halvår minskat med 140 – 175 miljoner kronor.PÅ TV4 ifrågasätter man de nya siffrorna och en snabbutredning ska nu syna vad som inträffat. Resultatet av den undersökningen ska vara klar efter påsk.

Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Kinnevik investerar 300 miljoner i Kolonial

Kartläggning: Alla butiker med statligt stöd

Fri Köpenskap har i en omfattande undersökning kartlagt alla butiker i landet som fått det särskilda glesbygdsstödet. De nya miljonerna har främst gynnat södra Sverige och Stefan Löfvens uttalande var felaktigt.

Två nya i Coop Värmlands styrelse

Ica-handlarens låt blir nytt album

Axfoods vd: ”Så mycket omsatte vi på nätet”

På ett år har Willys ökat antalet e-handelsbutiker med 50 procent.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

På nytt jobb
Hon ska styra Arlas kommunikation

Arkiv

Brittiska jättarnas fusion blockeras

Bergendahls nya grossist kan dubbla omsättningen

Lidl köpte årets första färskpotatis

Påsken sänkte marsförsäljningen

Axfood ångar på trots påskeffekten

Bergendahls skapar ny grossist för utländsk mat – stärker Matrebellerna

Duni vinner på prishöjningar

Coop testar pop up-butik: ”Som en minimarket”

Efter tio år - nu säljer han Ica-butiken

Convenience fortsätter växa

Siffrorna: Fairtrade ökar kraftigt

Efter knivattacken på Maxi – Arbetsmiljöverket kräver åtgärder

Engångsgrillarna försvinner ur sortimenten

Syskontrio säljer Ica Kvantum

Coop-fusionen får ytterligare kritik: Förre vd:n uppmanar att rösta nej

Listan: Så ser kedjornas emv-andelar ut

Axfoods lager – nu spårbarhetscertifierade

Ica-butik fick nazistflagga hissad på påskafton

På nytt jobb
Orkla med ny kommunikationsdirektör

Påskens vinnare och förlorare: ”Grillat sköt i höjden”

GDL vann Bergendahls upphandling

Ett år efter branden – nu öppnar Icabutiken igen

Han får fängelse för hästköttsskandalen

Debatt
Finns delikatesser bara i Sydeuropa?

Köttföretag får böta efter sågolycka

1

Chefen har ordet
Dags för branschen att våga stå upp

Slakteri skållade levande kycklingar

Fler butiker börjar med komposterbara påsar

Axfood fortsätter köra med Circle K

Krönika
Därför ökar mobilerna försäljningen i butik

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.185