23948sdkhjf

Handlare tror på direktreklam

| Av admin | Tipsa redaktionen

Landets livsmedelshandlare tycker att direktreklam och tv är den bästa marknadsföringen. Handlare i andra branscher har däremot större förtroende för morgontidningar.

Det visar en undersökning som Sifo gjort på uppdrag av Tidningsutgivarna. 300 butiker har intervjuats. Det är mediets trovärdighet som anges som den viktigaste egenskapen och tv och morgontidningarna anses ha samma trovärdighet. Däremot ansåg annonsörerna att reklam i tv är mer störande. Sex av tio tyckte inte att reklamen morgontidningar var störande, men för tv var samma siffra bara tre av tio.Handlarna är också intresserade av nya medier. Åtta av tio säger att de kommer att använda sig mer av elektroniska medier i framtiden. Dessutom ökar intresset för radio, skriver Svenska Dagbladet.

Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Kartläggning: Alla butiker med statligt stöd

Fri Köpenskap har i en omfattande undersökning kartlagt alla butiker i landet som fått det särskilda glesbygdsstödet. De nya miljonerna har främst gynnat södra Sverige och Stefan Löfvens uttalande var felaktigt.

Krönika
Murar byggs när allt ska vara lokalt

Två nya i Coop Värmlands styrelse

Ica-handlarens låt blir nytt album

Kinnevik investerar 300 miljoner i Kolonial

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Axfoods vd: ”Så mycket omsatte vi på nätet”

På ett år har Willys ökat antalet e-handelsbutiker med 50 procent.

Arkiv

På nytt jobb
Hon ska styra Arlas kommunikation

Brittiska jättarnas fusion blockeras

Bergendahls nya grossist kan dubbla omsättningen

Lidl köpte årets första färskpotatis

Påsken sänkte marsförsäljningen

Axfood ångar på trots påskeffekten

Bergendahls skapar ny grossist för utländsk mat – stärker Matrebellerna

Duni vinner på prishöjningar

Coop testar pop up-butik: ”Som en minimarket”

Efter tio år - nu säljer han Ica-butiken

Siffrorna: Fairtrade ökar kraftigt

Efter knivattacken på Maxi – Arbetsmiljöverket kräver åtgärder

Convenience fortsätter växa

Engångsgrillarna försvinner ur sortimenten

Syskontrio säljer Ica Kvantum

Listan: Så ser kedjornas emv-andelar ut

Axfoods lager – nu spårbarhetscertifierade

Coop-fusionen får ytterligare kritik: Förre vd:n uppmanar att rösta nej

På nytt jobb
Orkla med ny kommunikationsdirektör

Ica-butik fick nazistflagga hissad på påskafton

Påskens vinnare och förlorare: ”Grillat sköt i höjden”

GDL vann Bergendahls upphandling

Ett år efter branden – nu öppnar Icabutiken igen

Han får fängelse för hästköttsskandalen

Debatt
Finns delikatesser bara i Sydeuropa?

Köttföretag får böta efter sågolycka

1

Chefen har ordet
Dags för branschen att våga stå upp

Slakteri skållade levande kycklingar

Fler butiker börjar med komposterbara påsar

Axfood fortsätter köra med Circle K

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.154