23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Värme höjer Cola-pris

När törsten är som störst ska priset vara som högst.

Efter den principen jobbar nu Coca-Cola som i all tysthet testar läskautomater som automatiskt höjer priset då temperaturen stiger. Det är möjligt genom en relativt enkel koppling mellan en termometer och en datorkrets i automaten, berättar New York Times.Coca-Cola funderar även på att koppla priset till efterfrågan över dygnet så att priset kan sänkas på tider då få köper läsk, alltså röda avgångar på drycken.Försäljningen i automater har blivit en viktig inkomstkälla för läskjättarna Coca-Cola Pepsi i takt med att priskrigen i butikerna blivit alltmer kostsamma.De väderkänsliga automaterna har dock ännu inte placerats ut på marknaden.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|