23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ny reklam ska stärka Coca-Cola

En välkänd slogan har gjort sitt. ”Always Coca-Cola” ska bytas ut mot ledordet ”Enjoy” och den svarta läsken ska än mer än tidigare förmedla känsla av magi och optimism.

Det är huvudlinjerna i Coca-Colas nya kampanj som i sin helhet ska presenteras efter julhelgerna. Coca-Cola-aktien var tidigare New York-börsens kelgris men har nu plötsligt hamnat i kylan. Efter år av framgångar för aktien har kursen på ett och ett halvt år sjunkit från 88 dollar till 59, berättar Dagens Nyheter.Analytiker i branschen pekar på att svagheter i marknadsföringen kan vara en orsak, en annan är bolagets sätt att hantera förgiftningsfallen i Europa i våras.Coca-Cola har även beslutat byta vd. Douglas Ivester lämnar över till Douglas Daft.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.097