23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Safeway skippar kort

Brittiska dagligvarukedjan Safeway ska sluta med sitt bonussystem för de trogna konsumenterna.- Kunderna är mer intresserade av raka erbjudanden och bra priser, säger kedjans vd Carlos-Criado Perez.

Beslutet går helt stick-i-stäv mot den allmänna uppfattningen i branschen att man bör knyta kunderna till sig med olika belöningssystem.De två största kedjorna i Storbritannien Tesco och Sainsbury har 14 miljoner respektive 17 miljoner kort ute och meddelar att man inte märkt någon minskning i deras popularitet, skriver BBC. Wal-Mart-ägda Asda skippade dock sitt bonussystem i augusti förra året.Safeways nuvarande direktör kommer för övrigt från just Wal-Mart.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web02