23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Coca-Cola satsar mer på vatten

Coca-Cola ska marknadsföra, sälja och distribuera mineralvattnet Evian i Nordamerika.

Det är innebörden i ett avtal mellan det amerikanska läskföretaget och den franska livsmedelskoncernen Danone.

Evian är ett välkänt varumärke men försäljningen i USA har gått trögt de senaste åren. Samtidigt har både Coca-Cola och Pepsi flyttat fram sina positioner på den kraftigt växande marknaden för vatten.

Genom avtalet får Danone en mycket stark distributör samtidigt som Coca-Cola får ett premiummärke i sin portfölj, skriver Financial Times.

Coca-Colas eget vattenmärke Dasani ökade med 60 procent förra året. Det är dock inte äkta mineralvatten.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078