23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Hemköp satsar på egna bagerier

Det blir inte andra bullar från Hemköp i fortsättningen. Åtminstone inte mer av den varan. Istället satsar man på de egna bullarna.

För Hemköpskedjan har under våren inlett en omfattande satsning på de egna bagerierna. Målet är att få en andel på 30 procent av butikernas totala brödsortiment.



– Vi är lokala hantverksbagerier och har fullständig kontroll över produktionskedjan. Vår småskalighet skapar ett handlingsutrymme som gör att vi tidigt kan möta upp trender, säger Bo Steen som är chef för Hemköps bagerier.



Idag består bageriernas bassortiment av 40 artiklar. Detta kompletteras sedan med ett lokalt utbud, berättar företaget i ett pressmeddelande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.095