23948sdkhjf

Uppmaning till Coca-Colabojkott

Nu uppmanas muslimer världen över att bojkotta Coca-Cola och i stället köpa Mecca-Cola. Tio procent av intäkerna av utmanarcolan går till palestinska barnhem.

Mecca-Cola har redan sålt två miljoner flaskor i Frankrike. Nu lanseras produkten i fler länder.

- Efterfrågan har varit fenomenal, säger Tawfik Mathlouthi, som skapat märket, enligt Expressen.

Coca-Colas informationschef Martin Norris erkänner att utmanaren har haft negativ påverkan på försäljningen i Mellanöstern. Men han tror inte att en bojkott hjälper någons sak.

- Som företag tar vi inte ställning i några frågor gällande politik och religion, förklarar Martis Norris i The Guardian.

Coca-Colas informationschef ser heller inte Mecca-Cola som något hot.

-Det kommmer alltid att finnas konkurrerande märken, konstaterar han.

Mecca-Cola-reklamen riktar sig dock tydligt mot den transnationella colajätten:

Drick inte som en idiot, drick för vår sak, lyder en slogan, skriver Expressen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062