23948sdkhjf

Wasabröd vill bli del av vardagen

Wasabröd satsar på att bolagets knäckebröd och andra produkter ska bli en naturlig del av vardagen  i hela Europa, precis som i Sverige.

Det framgår av en intervju med företagets vd Mikael Hellberg i Svenska Dagbladet. Där berättar han att Wasabröd kör samma reklamfilm i elva länder på temat "du blir vad du äter".

-Men mot butikskedjorna har vi ett annorlunda förhållningssätt, eftersom vi inte, som i Sverige, är en del av basutbudet utan en nischprodukt. I Sverige vet alla att knäckebröd är nyttigt,vi behöver inte jobba på samma sätt här, säger Mikael Hellberg till tidningen.

Han konstaterar också att knäckebrödet, jäst hårdbröd, är en svensk uppfinning.

-Det är Sveriges mest spridda livsmedelsprodukt, om man inte räknar Absolut Vodka som livsmedel, säger Mikael Hellberg till SvD.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093