23948sdkhjf

Icas diskmedel ett plagiat

Icas diskmedel Skona är ett plagiat av marknadsledaren Yes som tillverkas av Procter & Gamble, enligt Dagligvaruleverentörernas varumärkesråd.

Enligt rådet liknar Skonas förpackning Yes i alltför stor utsträckning.

Svenska Dagbladet skriver att branschkännare anser att renommésnyltning har blivit ett allt större problem, som kopplas samman med att dagligvaruhandeln utvecklar egna varumärken.

- Det är uppenbart att Ica har försökt efterlikna marknadsledaren inom varje kategori, säger Mats Dafnäs, vd på Embrink design.

Icas marknadschef Ingrid Jonasson blank säger till SvD att hon inte har hört talas om fällningen i varumärkesrådet, men bekräftar att Ica varit i kontakt med dem.

- Vi har valt att inte skicka in något svar, de får stå för sina åsikter, säger hon till tidningen.

Ica har tidigare fått kritik av DLF:s varumärkesråd för påstådda plagiat av Gevalia kaffe och Viennetta glasstårta.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062