23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Stark ökning för Unilever

Försäljningen av dagligvaruleverantören Unilevers ledande varumärken ökade med omkring 5,4 procent 2002. Det är mer än vad som meddelats tidigare.

Tillväxten speglar den starka utvecklingen och marknadsplatsaktiviteter som Unilever, enligt ett pressmeddelande på måndagen, sade har backats upp av ökade investeringar i varumärkena.

Unilever har cirka 250 000 anställda i 100 länder. I Sverige ingår tre dotterbolag – Unilever Bestfoods, GB Glace och Lever Fabergé. Omsättningen i Sverige är cirka fem miljarder kronor, och i hela koncernen drygt 53 miljarder euro (omkring 490 miljarder kronor).

I fjol gjorde Unilever en vinst på cirka fem miljarder euro (cirka 46 miljarder kronor).

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063