23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

"Lidl får det tufft i Sverige"

Lidl kommer att få en tuffare resa i Sverige än i Finland. Det sade Egil Bråthe vid Movement Research & Consulting, en av talarna vid Fri Köpenskaps frukostseminarium på fredagsmorgonen.

Det beror framför allt på att nio av tio dagligvaruköp i Sverige är kompletteringshandel. Men Lidl vill ha storhandlande konsumenter, som fyller sina varuvagnar.



- Svenska konsumenter är europamästare i småhandel, sade Egil Bråthe.



Dessutom trodde han att svenska dagligvaruaktörer är mer förberedda på Lidls entré än vad finländarna var.



- De är mer vässade att ge Lidl en match.



Däremot var han övertygad om att den svenska maten kommer att bli billigare, både i Falun, Borås och på andra platser.



BREAKING
{{ article.headline }}
0.11