23948sdkhjf

Apoteksservice dygnet runt i väst

I veckan ansluts apotekens telefoner i Göteborg och delar av övriga Västra Götaland till Apotekets kundcentrum i Uppsala och Kalmar.

Alla samtal till de lokala apoteken kommer att kopplas om. Men det går också att ringa direkt på telefon 0771-450 450.

Via telefon kan nästan alla frågor besvaras, allt från upplysning och rådgivning kring läkemedel till öppettider och liknande.

Frågor som rör det lokala apoteket kopplas vidare. När någon ringer får de service av apotekare, apotekstekniker, sjuksköterskor och andra med erfarenhet från hälso- och sjukvård beroende av vilken fråga kunden har.

Telefonservicen har öppet dygnet runt alla dagar. Målet är att besvara 80 procent av alla samtal inom 20 sekunder och resterande 20 procent inom 3 minuter, skriver Apoteket i ett pressmeddelande.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062