23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Sia Glass vill synas i tv

Sedan norska Diplom-Is köpte svenska Triumf Glass i förra månaden har Sia blivit landets sista svenskägda glassbolag. Det ställer nya krav, inte minst på marknadsföringen. Nu kommer bolaget att satsa på tv-reklam, skriver Svenska Dagbladet.

- Vi ska inte kritisera de multinationella företagen. Men vi vill ändå vara tydliga med att vi är ett svenskägt bolag som säljer äkta gräddglass, förklarar Urban Gattzén, försäljningschef på Sia som sålt glass i Sverige i över 40 år, skriver SvD.

Sia Glass har omkring 10 procent av marknaden, enligt bolagets egna uppgifter. Omkring 70 procent av alla livsmedelsbutiker säljer företagets produkter, och Gattzén tror att Sia i år kan öka omsättningen med 12,5 procent till 225 miljoner kronor.

Samtidigt var vinstmarginalerna i fjol måttliga 1,5 procent.

För att överleva i en glassvärld med idel globala jättar ska nu Sia bli mer offensiva i marknadsföringen. Bland annat ska man börja att investera i tv-reklam, skriver Svenska Dagbladet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web02