23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

"Tjat-faktorn" ger barn inköpsmakt

Amerikanska barn representerar en massiv konsumentmakt på livsmedels- och dryckesmarknaden, visar en ny rapport från Packaged Facts, skriver Progressive Grocer.

Enligt studien väntas barn mellan 5 och 14 år i år spendera 10 miljarder dollar av egna pengar på på mat och drycker, och de påverkar en ännu större andel. Marknadsförare talar om tjat-faktorn, som gör att barnen ofta förmår föräldrarna att köpa.

Industrin har länge varit medvetna om nödvändigheten att påverka de unga konsumenterna, vilket speglas i livsmedelsbutikernas hyllor med förpackningar som ska tilltala barn med hjälp av färgglada framsidor och serieteckningar med mera, skriver Progressive Grocer.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web04