23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

E-handel döms ut i ny rapport

Betalda varor som inte levereras. Problem att få tillbaka pengar när varor skickas i retur. Det är bilden av gränsöverskridande e-handel som ges när Konsument Europa undersökt 262 e-handelsplatser inom EU, skriver Metro.

Konsument Europa beställde 114 varor från e-handlare i Europa, och 262 e-handelsplatser undersöktes. Av dessa var 15 baserade i Sverige.

75 av de beställda varorna (66 procent) levererades. De flesta inom de 30 dagar som reglerna kräver.

- Knappast tillfredställande att så många varor aldrig levererades, men än värre är att 8 procent av de bekräftade affärerna och dessutom betalade varorna aldrig levererades, säger Fredrik Nordquist, som har lett arbetet med e-handelsundersökningen, enligt Metro som citerar Tidningarnas Telegrambyrå, TT.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web04