23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Arla kan fördubbla försäljningen

Den dansk-svenska mejerijätten Arla Foods räknar med att inom en överskådlig tid öka försäljningen med 50-100 procent till 75-100 miljoner kronor.

Genom organisk tillväxt samt uppköp och fusioner vill koncernen bli en storspelare inom den europeiska mejeriindustrin, skriver den danska affärstidningen Børsen som intervjuat Arla Foods administrative direktör Jens Bigum.

– Jag är säker på att vi inte har sett den sista fusionen över landsgränserna, säger han till tidningen.

Arla Foods håller nu på att lägga upp en ny långsiktig strategi, vilket kommer att leda till nya tillväxtmål.

– Jag kan inte föreställa mig Arla som en nolltillväxtverksamhet. Arla har blivit allt för internationellt för det.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web01