23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Europa och USA störst på EMV

Europa fortsätter att ligga i topp vad gäller andelen EMV, egna märkesvaror, av detaljhandels totala omsättning (22 procent) med Nordamerika på andra plats (16 procent).

Över 95 procent av EMV-försäljningen finns i Europa och i Nordamerika, visar en rapport från marknadsundersökningsföretaget ACNielsen.

Schweiz är det land som har den högsta andelen EMV, 38 procent. Men EMV är på stark framåtmarsch även i andra delar av världen i takt med globaliseringen.

Allt fler högkvalitetsprodukter kommer att erbjudas framöver, enligt rapporten.

– Utvecklingen kommer att fortsätta i och med att detaljhandlare blir mer och mer raffinerade marknadsförare och fortsätter att expandera på nya marknader. Samtidigt som de egna varumärkenas kännetecken ”lågpris – storpack” alltid kommer att finnas kommer detaljhandlare även att fortsätta att förlita sig på styrkan i egna varumärken genom att erbjuda ännu fler förmånligt prissatta, högkvalitativa produkter, säger Jane Perrin, ACNielsens verkställande direktör för Global Services som står bakom undersökningen.

– Varumärkesproducenter kommer att se de egna varumärkena som ett växande konkurrensbetonat hot på den globala marknadsplatsen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|