23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nio av tio Lidlvaror egna märken

Priserna på märkesvarorna i Lidls nyöppnade butiker i Sverige är 5-15 procent lägre än i en genomsnittlig svensk butik. Lidls egna märkesvaror är i vissa fall upp till 50 procent billigare än konkurrenternas egna märkesvaror.

Det visar en genomgång som undersökningsföretaget AC Nielsen gjort av de drygt 1200 varor som Lidl sålde i Bålstabutiken på premiären förra torsdagen, skriver Fri Köpenskap i sin pappersutgåva som utkommer i dag.

Undersökningen visar att förpackade livsmedel (stapelvaror) utgör den största kategorin med 380 artiklar följd av färska livsmedel med 178 artiklar, mejeriprodukter 123 artiklar, konfektyr 121 artiklar, hushållsprodukter 118 artiklar, kroppsvård 111 artiklar, drycker 93 artiklar och djupfrysta produkter med 87 artiklar.

Endast cirka sju procent av Lidls sortiment består av märken som tidigare har sålts i Sverige. Hela 92 procent utgörs av Lidls egna märkesvaror, varav endast cirka 5 procent är producerade i Sverige.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03