23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Axfood höjer takten för Willys

Dagligvarukoncernen Axfood planerar att öka expansionstakten för lågpriskedjan Willys.

– Vi i ledningen diskuterar tillväxtplanen för Willys. Vi utgår från hypotesen om att dagens lågprisandel i Sverige om 12-13 procent kan växa till 20 procent, säger Mats Jansson, VD för Axfood, till Dagens Industri.

I antal butiker skulle Willys behöva expandera till 120-130 butiker från dagens 82.

– Det är en offensiv strategi som vi ännu inte tagit beslut om, säger Mats Jansson till DI, och konstaterar att Lidls intåg har ökat intresset för lågpris hos konsumenterna.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web02