23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Wal-Mart ökar takten i Kina

Amerikanska dagligvarujätten Wal-Mart ska öka investeringstakten i Kina. Enligt Planet Retail planeras ytterligare 50 butiker inom tre till fem år. Målet är omkring 100 enheter.

I dag driver Wal-Mart, som är världens största dagligvarukoncern och världens största företag, 31 butiker i Kina. Dessutom har man byggt upp inköpscentrum i Shenzhen och Dalian samt fyra distributionscentrum i Dongguan, Fuzhou, Shanghai och Tianjin.



Enligt Bill Zhang, vd för Wal-Mart-ägda Sams Club i huvudstaden Beijing, är målgruppen småföretag och bilburna kineser med mer än genomsnittliga inkomster.



- Vi arbetar på ett segment som skiljer sig från våra konkurrenter vars butiker ligger inne i städerna och riktar sig till massmarknaden, säger han enligt Planet Retail.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.065