23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ny global organisation i Kraft

Amerikanska livsmedelsjätten Kraft Foods meddelade i dag att företaget skapar en ny global organisationsstruktur som på ett bättre sätt ska positionera koncernen och ge en uthållig tillväxt.

Den nya organisationen ska föra samman tre organisatoriska dimensioner:



Till att börja med skapas en global marknadsförings- och utvecklingsgrupp, som ska öka tillväxten och takten i den globala expansionen.



För det andra skapas geografiska affärsenheter med ansvar för resultaten i koncernen, land för land.



Den tredje av nyckelfunktionerna ska arbeta över hela världen för att öka effektiviteten och kapa kostnaderna i Krafts affärssystem.



Alla tre grupperna ska arbeta tillsammans med Krafts fem konsumentsektorer – drycker, snack, ost- och mejeri, bekvämmat och livsmedel.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079