23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Kalles får randig kaviar

Kallesfamiljen får tillökning, ”Kalles randiga”, som är en blandning av färskost och kaviar .

Den nya randiga kaviaren lanseras i samband med Kalles Kaviars femtioårjubileum. Konkurrenterna är enligt marknadschef Magnus Holmström alla smörgåspålägg på marknaden.

- Vi vill komma åt den stora gruppen som gillar Kalles men som ändå inte äter kaviar så ofta. En viktig målgrupp är barnfamiljer, där föräldrarna har vuxit upp med Kalles. Kalles randiga är mildare och går därför hem även hos som tycker att kaviar är för salt och starkt, säger han till Dagens Media.

Under nästa vecka startar annonseringen i fackpress, följd av annonsering på stortavlor samt reklamfilmer i tv.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|