23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Varumärkesråd får ny huvudman

Sveriges Konsumentråd blir ny huvudman för Varumärkesrådet, som bildades av Dagligvaruleverantörers Förbund, DLF, för två år sedan.

- Konsumenten har rätt att slippa bli vilseledd i butiken, säger Inger Persson, ordförande i Sveriges Konsumentråd. Varumärkesrådet arbetar med konkreta nedslag i verkligheten som ger direkta resultat, därför har vi bestämt oss för att gå in som huvudman. Vi kommer även ta över administrationen av Varumärkesrådet, säger hon i ett pressmeddelande.

Syftet med Varumärkesrådet är att förhindra plagiat inom dagligvaruhandeln. Arbetet har lett till att produkter plockats bort och förpackningar förändrats.

- Vår uppgift har varit att bevara respekten för originalitet och kreativitet, säger Jan Rosén, ordförande i Varumärkesrådet, och välkomnar Sveriges Konsumentråds engagemang i arbetet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.108|instance-web01